Nowości

Jednolity Plik Kontrolny w Twojej firmie – przygotuj się na zmiany – szkolenie.

Szkolenie z Jednolitego Pliku Kontrolnego pozwoli na na poznanie sposobu obsługi w systemach Insert GT: Subiekt Rewizor Rachmistrz

  • Poznasz: Praktyczne aspekty struktur JPK – zawartość struktur, źródła danych i przesyłanie struktur – w tym struktura JPK_VAT (2) obowiązująca od stycznia 2017 r.
  • Od 1 stycznia 2017 r. małe i średnie firmy będą musiały ewidencjonować VAT w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego. Duże są objęte tym obowiązkiem już od pół roku. Programy Insertu są w pełni przystosowane do obsługi JPK.
  • Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek ten będzie dotyczył mikro firm.

    Rewolucyjne dla przedsiębiorców przepisy dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zaczynają obowiązywać kolejne grupy firm. Do dużych, które od blisko pół roku raportują dane podatkowe i ewidencjonują VAT w postaci JPK, dołączają małe i średnie. Od 1 stycznia 2017 r. będą musiały w ten sposób obowiązkowo i co miesiąc przesyłać fiskusowi informacje o ewidencji VAT. Mikrofirmy mają na to jeszcze rok.

    Przedsiębiorcy, którzy korzystają z programów Insertu, nie muszą się obawiać nowych wymogów. Od wersji 11 systemu InsERT nexo i wersji 1.44 InsERT GT firmy mogą tworzyć i wysyłać informacje w formacie JPK – zgodnie ze wszystkimi wymogami.

    Co w praktyce oznacza JPK
    Jednolity Plik Kontrolny to elektroniczna postać ksiąg podatkowych i dowodów księgowych, które w ujednolicony sposób są przekazywane organom podatkowym. Dane księgowo-podatkowe w formacie pełnego JPK są przekazywane na żądanie fiskusa. Wskazuje on, jakie rodzaje ksiąg i z jakiego okresu chce sprawdzić. Następnie przedsiębiorca musi wysłać je środkami komunikacji elektronicznej wskazanymi przez Ministerstwo Finansów lub przekazać na informatycznym nośniku danych. Niespełnienie tego żądania wiąże się z odpowiedzialnością karno-skarbową. Dodatkowo firmy muszą obowiązkowo i co miesiąc przesyłać informacje o ewidencji VAT, również jako pliki JPK.

    Jednolity Plik Kontrolny zawiera informacje z siedmiu obszarów: faktury VAT, dokumenty magazynowe, wyciągi bankowe, księgi rachunkowe, ewidencje zakupu i sprzedaży VAT, księgę przychodów i rozchodów oraz ewidencję przychodów. Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć tę listę o raporty z kas rejestrujących, paragony oraz księgi i dowody dotyczące rozliczania akcyzy.

    Różne firmy – różne terminy
    Duże firmy, które prowadzą księgi podatkowe przy użyciu programów komputerowych, już od 1 lipca 2016 r. muszą udostępniać dane fiskusowi i raportować ewidencję VAT w postaci JPK. Małe, średnie i mikrofirmy dołączają z nowymi obowiązkami stopniowo.

    Trzymamy rękę na pulsie
    W programach wprowadzono moduł e-Sprawozdawczość VAT, który umożliwia comiesięczne i obowiązkowe raportowanie ewidencji VAT. Stworzyliśmy też moduł e-Kontrole podatkowe, czyli kompletne narzędzie, które umożliwia zbieranie, podgląd, weryfikację i wysyłanie danych w postaci JPK. Jeśli Ministerstwo Finansów doda kolejny obszar do struktury JPK lub zmodyfikuje obecny – my dostosujemy programy do nowych przepisów.

    KOGO I KIEDY ZACZNĄ OBOWIĄZYWAĆ PRZEPISY

    dla kogo JPK

Subiekt nexo

Subiekt nexo to program kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach –  sklepach, hurtowniach, warsztatach, zakładach usługowych itp. Przyjazny,   intuicyjny interfejs ułatwia i przyspiesza pracę, a bogata funkcjonalność  zaspokoi potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, bez względu na branżę.

Subiekt nexo zapewnia obsługę wszystkich  typów dokumentów handlowych (szczególną zaletą jest zaawansowany system zamówień) i sprawne zarządzanie gospodarką magazynową. Posiada rozbudowaną część    finansową, dzięki której możliwe jest m.in. wykonywanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe umożliwiają   ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut.   Kartotekowa część systemu pozwala prowadzić zaawansowaną ewidencję asortymentu,  klientów, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników.

Subiekt to od lat najczęściej wybierana przez  polskich przedsiębiorców marka systemu sprzedaży. Subiekt nexo jest kolejną wersją tego popularnego programu. Został zaprojektowany ze  szczególną dbałością o wygodę użytkownika, dzięki czemu prowadzenie biznesu  staje się prostsze.

Subiekt nexo jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również systemy księgowe: Rachmistrz nexo (księga przychodów i                           rozchodów oraz ewidencja podatku zryczałtowanego) i Rewizor nexo (pełna księgowość).

Najważniejsze możliwości   Subiekta nexo:

  • pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
  • pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze  generowanie faktur do dokumentów WZ, korekty dokumentów magazynowych;     automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury, faktura pro forma, faktura    sprzedaży z wielu magazynów;
  • rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny  termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
  • kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych;   działy sprzedaży w kartotece;
  • kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
  • prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania                              zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
  • obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży                              kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
  • kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i                              bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS,  podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
  • prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia                              wielowalutowe,  wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
  • rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne,  wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
  • automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach  zewnętrznych;
  • pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor  nexo.

Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach. Jest to rozszerzona  wersja Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności standardowego systemu zawiera wiele dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet  bardzo nietypowe wymagania.

Subiekt nexo PRO pozwala  na obsługę                            przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Umożliwia zaawansowane nadawanie cen towarom                           poprzez cenniki główne i dodatkowe. Wyróżnia się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO stworzono m.in. widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na  zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień zarówno w przypadku klientów,  jak i dostawców.

Subiekt nexo PRO     charakteryzuje się też większą otwartością i elastycznością. Pozwala np. dodawać pola własne do różnych elementów programu, a także własne raporty i wzorce wydruku. Dzięki Sferze dla Subiekta możliwe jest tworzenie indywidualnych  rozwiązań dostosowujących system do specyficznych potrzeb firmy.

Podstawowe  możliwości Subiekta nexo PRO:

  • pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
  • pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych;  automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma;  faktura  sprzedaży z wielu magazynów;
  • rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny   termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
  • kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych;  działy sprzedaży w kartotece;
  • kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
  • prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania                              zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i  wysokości progu sprzedaży;
  • obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży                              kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
  • kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i                              bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS,  podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości  elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
  • prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia                              wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
  • rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne,  wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
  • automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach   zewnętrznych;
  • pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo   PRO i Rewizor nexo PRO.

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji  PRO:

  • Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
  • zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
  • definiowanie własnych raportów i wydruków;
  • korekta kosztu dostaw;
  • sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie,  rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
  • możliwość realizowania pojedynczego zamówienia wieloma wydaniami, a jedno  wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień;
  • widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia”;
  • widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz „Asortyment na zleceniach” do  wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców;
  • możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego   asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
  • rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
  • możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika  głównego, można je ograniczać czasowo);
  • obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z  tego samego zbioru;
  • obsługa oddziałów firmy (z każdym oddziałem jest związany cennik główny,   który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
  • możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
  • rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
  • sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami   zarejestrowanymi w systemie);
  • sesje rozliczeniowe – narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami.

REWIZOR nexo

Rewizor nexo to nowoczesny system wspomagający prowadzenie pełnej księgowości.  Zastosowane technologie i rozwiązania interfejsowe sprawiają, że obsługa księgowa firmy staje się wygodniejsza i szybsza.

Rewizor nexo wspiera księgowych   na każdym   etapie pracy: od zarządzania planami kont, dekretacji i księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, obsługę środków trwałych, po wystawianie deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych oraz  ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Mimo bogatej funkcjonalności wyróżnia się prostą, intuicyjną obsługą.

Rewizor nexo jest częścią  InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą  również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki                           magazynowej oraz Rachmistrz nexo – program do prowadzenia                           uproszczonej księgowości.

Najważniejsze możliwości Rewizora  nexo:

  • płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
  • obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
  • elastyczne zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu  kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
  • rozbudowana dekretacja: podział dokumentów na dekrety i polecenia                              księgowania, różne stany dokumentu: w trakcie przygotowania, zatwierdzanie i  księgowanie dokumentów;
  • ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż  marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
  • ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na                              miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja  wyposażenia i remanentów;
  • podstawowa ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych  oraz umów o pracę;
  • zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do  odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
  • ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności  gospodarczej;
  • obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
  • obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline   i online);
  • ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z  zapisami VAT;
  • wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych)  oraz podatek VAT;
  • wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik;
  • automatyczna dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą  definiowalnych schematów;
  • integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
  • możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.

Rewizor nexo  PRO to nowoczesny program do prowadzenia pełnej księgowości w małych i średnich firmach. Doskonale sprawdza się również w biurach rachunkowych.

Rewizor nexo PRO jest  rozszerzoną                            wersją  Rewizora nexo, stworzoną dla tych, którzy  potrzebują elastycznego, otwartego systemu finansowo-księgowego. Oprócz pełnej funkcjonalności standardowego programu zawiera wiele dodatkowych rozwiązań.  Pozwala m.in. wykorzystywać wielopoziomowe konta kartotekowe, tworzyć własne   raporty i wydruki, na własny sposób opisywać zdarzenia gospodarcze (np.  dodatkowymi transakcjami VAT), dokonywać analizy zapisów wg różnorodnych cech  wykorzystując tzw. pola własne, czy też rozliczać rozrachunki ratalnie lub   ewidencjonować je według własnych typów. Poprzez tzw. punkty rozszerzeń i Sferę dla Rewizora możliwa jest realizacja indywidualnych rozwiązań, dostosowanych do  specyfiki firmy.

Rewizor nexo PRO to część  InsERT nexo PRO – zintegrowanego pakietu, w                           którego skład wchodzą również: Subiekt nexo PRO – system  obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej oraz Rachmistrz nexo   PRO – program do prowadzenia uproszczonej księgowości.

Podstawowe możliwości Rewizora nexo  PRO:

  • płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
  • obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
  • elastyczne zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
  • rozbudowana dekretacja: podział dokumentów na dekrety i polecenia                              księgowania, różne stany dokumentu: w trakcie przygotowania, zatwierdzanie i  księgowanie dokumentów;
  • ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
  • ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych  (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na                              miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja  wyposażenia i remanentów;
  • podstawowa ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych  oraz umów o pracę;
  • zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika,  poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł, do odliczeń i obniżek podatku  związanych z różnymi ulgami;
  • ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności   gospodarczej;
  • obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą  płatniczą, bony), raporty kasowe;
  • obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu  standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline  i online);
  • ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z zapisami VAT;
  • wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy  wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych)  oraz podatek VAT;
  • wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do   programu Płatnik;
  • automatyczna dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą   definiowalnych schematów;
  • integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
  • możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.

 

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji Rewizor nexo PRO:

  • Sfera dla Rewizora – możliwość dodawania własnych rozwiązań;
  • tworzenie wielopoziomowych kont kartotekowych w planie kont;
  • definiowalne transakcje VAT;
  • definiowanie własnych typów amortyzacji;
  • sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
  • możliwość rozliczania rozrachunków za pomocą rat, własne rodzaje                              rozrachunków;
  • ewidencja sesji rozliczeniowych (zbioru rozliczeń) tworzonych automatycznie   podczas dokonywania rozliczeń;
  • rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
  • rozbudowane schematy dekretacji, których wykonanie można warunkować od dowolnej cechy dokumentu źródłowego;
  • pola i słowniki własne do opisywania obiektów w programie umożliwiające dokonanie analizy wg własnych kryteriów i do wykorzystania w warunkowych schematach dekretacji;
  • definiowanie własnych raportów i wydruków z możliwością ich eksportu do innych programów InsERT nexo;
  • punkty rozszerzeń – możliwość rozszerzenia logiki biznesowej o własne algorytmy (np. wyliczenie wartości konkretnego pola na deklaracji).

Rachmistrz nexo

Rachmistrz nexo to system obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm prowadzących księgę   przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Bogata funkcjonalność i prosta, intuicyjna obsługa to atuty,  które sprawiają, że ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega szybko i  sprawnie.

Rachmistrz nexo został  wyposażony  w szereg  rozbudowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, przez wystawianie deklaracji   skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in. automatyczna dekretacja   dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i rozrachunków.

Rachmistrz nexo jest częścią  InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą   również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki                           magazynowej oraz Rewizor nexo – system finansowo-księgowy.

Najważniejsze   możliwości Rachmistrza nexo:

  • prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku                              zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami księgowości);
  • ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów,  sprzedaży (w tym sprzedaż  marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
  • ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych   (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na                              miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
  • podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz  umów o pracę;
  • zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika,  poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku   związanych z różnymi ulgami;
  • ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności  gospodarczej;
  • obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą  płatniczą, bony), raporty kasowe;
  • obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line   i on-line);
  • ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi KPiR   bądź EP oraz z zapisami VAT;
  • wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy   wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
  • wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do  programu Płatnik;
  • automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą  definiowalnych schematów;
  • integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
  • możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.

 

Rachmistrz nexo PRO to program do obsługi uproszczonej księgowości,                           przeznaczony dla firm rozliczających się w formie księgi przychodów i rozchodów   lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdza się zarówno wśród                           przedsiębiorców samodzielnie dokumentujących swoją działalność, jak i w biurach rachunkowych.

Rachmistrz nexo PRO jest rozszerzoną                            wersją Rachmistrza nexo, zapewniającą dużo większą  elastyczność. Oprócz  pełnej funkcjonalności standardowego systemu pozwala m.in.   tworzyć własne raporty i wydruki, na własny sposób opisywać zdarzenia  gospodarcze (np. dodatkowymi transakcjami VAT), dokonywać analizy zapisów według  różnorodnych cech z wykorzystaniem tzw. pól własnych, czy też rozliczać   rozrachunki ratalnie lub ewidencjonować je według własnych typów. Możliwa jest  także realizacja indywidualnych rozwiązań poprzez tzw. punkty rozszerzeń i Sferę   dla Rachmistrza nexo.

Rachmistrz nexo PRO jest    częścią InsERT nexo PRO – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej Subiekt nexo PRO i system finansowo-księgowy Rewizor                              nexo PRO.

Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo  PRO:

  • prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku                              zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami księgowości);
  • ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów,  sprzedaży (w tym sprzedaż  marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
  • ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych  (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na                              miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencji  wyposażenia i remanentów;
  • podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz   umów o pracę;
  • zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika,  poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł, do odliczeń i obniżek podatku  związanych z różnymi ulgami;
  • ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności  gospodarczej;
  • obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą   płatniczą, bony), raporty kasowe;
  • obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu  standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online);
  • ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi KPiR  bądź EP oraz z zapisami VAT;
  • wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy  wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
  • wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do    programu Płatnik;
  • automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą   definiowalnych schematów;
  • integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
  • możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.

 

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji  PRO:

  • Sfera dla Rachmistrza nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
  • definiowalne transakcje VAT;
  • definiowanie własnych typów amortyzacji;
  • sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania  sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami   zarejestrowanymi w systemie);
  • definiowalne rodzaje rozrachunków;
  • możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony  na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
  • ewidencja sesji rozliczeniowych tworzonych automatycznie podczas dokonywania  rozliczeń;
  • rozliczenia wielowalutowe (możliwość zaewidencjonowania np. faktury w euro   rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w dolarach lub w innej walucie);
  • rozbudowane schematy dekretacji, których wykonanie można warunkować od dowolnej cechy dokumentu źródłowego;
  • ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające korekty uzyskania   przychodów wynikających z odliczeń przypadających w całości na wspólnika;
  • pola i słowniki własne do opisywania obiektów w programie umożliwiające  dokonanie analizy wg własnych kryteriów i do wykorzystania w warunkowych   schematach dekretacji;
  • definiowanie własnych raportów i wydruków z możliwością ich eksportu do   innych programów InsERT nexo;
  • punkty rozszerzeń – możliwość rozszerzenia logiki biznesowej o własne  algorytmy (np. wyliczenie wartości konkretnego pola na deklaracji).

 

 

vendero -sklep internetowy

vendero27 maja br. premiera vendero – aplikacji umożliwiającej posiadaczom systemu InsERT GT i InsERT nexo założenie sklepu internetowego, witryny z ofertą produktów lub firmowego serwisu WWW – szybko i łatwo, bez specjalistycznej wiedzy na temat tworzenia stron WWW.

vendero to prosty i wygodny sposób na zaistnienie z biznesem w Internecie. Aplikacja umożliwia posiadaczom systemu InsERT GT lub InsERT nexo założenie sklepu internetowego, witryny z ofertą lub firmowego serwisu – szybko i łatwo, bez specjalistycznej wiedzy na temat  tworzenia stron WWW. Intuicyjny kreator poprowadzi użytkownika krok po kroku do gotowej witryny w ciągu zaledwie kilku minut. Wystarczy wybrać jeden z wielu szablonów graficznych, liczbę podstron i elementy, które mają się na nich znaleźć. Stworzonym w ten sposób serwisem można zarządzać z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.

Dzięki vendero można stworzyć jeden z trzech typów serwisów:

  • sklep internetowy – umożliwia wygodną sprzedaż towarów z Subiekta GT lub Subiekta nexo. Zamówienia ze sklepu trafiają bezpośrednio do Subiekta, a panel administracyjny zapewnia pełną kontrolę nad zawartością, wyglądem oraz funkcjonalnością serwisu;
  • witryna z ofertą – strona prezentująca szczegółową ofertę produktów i usług (z podziałem na kategorie). Dane o towarach są importowane z Subiekta GT lub Subiekta nexo do witryny (m.in. nazwa, cena, zdjęcia towaru). Można tam zamieścić również informacje o firmie, aktualności i dane kontaktowe;
  • firmowy serwis WWW – serwis, w którym można zamieszczać najważniejsze informacje o firmie, ogólny opis oferty (bez prezentowania produktów), aktualności, dane kontaktowe itp.

Najważniejsze zalety vendero:

  • łatwy i szybki start – własny sklep lub witrynę można założyć za pomocą kilku kliknięć – wszystkie dane są pobierane z uzupełnionych pól w systemie InsERT GT lub InsERT nexo, a prosty kreator prowadzi krok po kroku przez cały proces zakładania witryny;
  • prosta modyfikacja wyglądu witryny – gotowe szablony graficzne oraz widgety pozwalają dostosować witrynę do indywidualnych preferencji; zawartość, układ i kolorystykę serwisu można w dowolnym momencie modyfikować;
  • kompletny pakiet – nie ma potrzeby wykupywania domeny i serwera – pakiet obejmuje hosting oraz prosty i czytelny adres internetowy;
  • stały dostęp – serwisem stworzonym w vendero można zarządzać z dowolnego miejsca; wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarka stron WWW.
  • integracja z Subiektem GT lub Subiektem nexo – wszystkie wybrane towary i usługi z Subiekta automatycznie pojawiają się w sklepie, a każde złożone zamówienie trafia do Subiekta, co zapewnia pełną kontrolę nad pracą całego systemu;
  • przejrzysta informacja – dokładne zestawienie zamówień pozwala w każdym momencie sprawdzić, na jakim etapie realizacji znajduje się dany zakup – i to zarówno po stronie klienta, jak i administratora sklepu;
  • komunikacja z klientami – mechanizm powiadomień pomaga utrzymać bezpośredni kontakt z klientami i na bieżąco informować ich o nowych ofertach;
  • integracja z płatnościami internetowymi PayUvendero umożliwia wybór wielu rodzajów płatności, w tym szybkich płatności PayU.

 

 

 

 

 

Zmiany VAT 2014

Multimedialne szkolenie Zmiany VAT 2014 w przystępny sposób omawia zmiany w przepisach dotyczących faktur, podatku VAT, podstawy opodatkowania, kadr, płac i ZUS. Zawiera zbiór odpowiednich aktów prawnych wraz z rzetelną interpretacją. W szkoleniu opisano również zmiany w systemach InsERT dostosowujące programy do nowego stanu prawnego.

 
Zagadnienia omówione w szkoleniu: 

1. Zmiany prawne obowiązujące od 2014 r.:

  • podstawa opodatkowania;
  • moment powstania obowiązku podatkowego;
  • nowe zasady odliczania podatku VAT;
  • zmiany dotyczące fakturowania;
  • zwolnienia z VAT;
  • transakcje wewnątrzwspólnotowe;
  • zwolnienia od PIT;
  • zmiany w Kodeksie pracy;
  • zmiany w rozliczeniach z ZUS.

2. Zbiór aktów prawnych wprowadzających zmiany w dotychczasowych przepisach.

3. Zmiany w InsERT GT.


Wymagania techniczne:

  • komputer z procesorem klasy Pentium 400 MHz (lub szybszym);
  • 1 GB pamięci RAM (lub więcej);
  • system operacyjny Microsoft Windows 2000 SP3 PL, Windows XP PL, Windows Vista PL, Windows 7 PL, Windows 8 PL;
  • dowolny napęd CD-ROM.

Licencja dla jednej osoby fizycznej użytkującej szkolenie na jednym stanowisku komputerowym.

 

e-Archiwizacja

e-Archiwizacja to bezpieczny i wygodny sposób archiwizowania danych zgromadzonych w systemie InsERT GT. Usługa polega na tworzeniu kopii zapasowych online z wykorzystaniem chmury. Ta nowoczesna forma archiwizacji pozwala uniknąć typowych dla standardowej metody zagrożeń, takich jak: awaria sprzętu, uszkodzenia mechaniczne, przypadkowe skasowanie plików, kradzież czy dostęp osób niepowołanych. e-Archiwizacja zapewnia również ochronę cennych danych przed zagrożeniami z internetu (wirusy, programy szpiegowskie, itp.). Wszystko to sprawia, że e-Archiwizacja to niezwykle pewny sposób zabezpieczania danych.

Dlaczego warto

  • Bezpieczeństwo – dostęp do danych ma tylko użytkownik poprzez login i hasło nadawane podczas zakładania konta. Wysyłane pliki archiwów są przechowywane w postaci szyfrowanej i nie ma do nich dostępu nikt poza użytkownikiem. Pliki archiwów są szyfrowane algorytmem AES 256 za pomocą klucza szyfrującego. Szyfrowanie i deszyfrowanie pliku odbywa się po stronie chmury – klucze nigdy nie opuszczają Data Center.
  • Minimalizacja zagrożeń – ograniczona do minimum możliwość utraty danych wskutek przypadkowego skasowania, awarii, uszkodzenia sprzętu, kradzieży.
  • Oszczędność – w przypadku archiwizacji online nie trzeba ponosić kosztów związanych z zakupem nośników do przechowywania kopii zapasowych ani z odzyskiwaniem danych w razie awarii sprzętu czy systemu.
  • Wygoda – po ustaleniu harmonogramu wykonywania archiwizacji dane będą automatycznie wysyłane do chmury. Proces wysyłania danych odbywa się w tle – nie obciąża systemu i nie wymaga zaangażowania użytkownika, można w tym czasie skupić się na bieżącej pracy. Nie trzeba tracić cennego czasu na kopiowanie danych na zapasowy nośnik.
  • Stały dostęp do danych – technologia Cloud Computing umożliwia dostęp do zapisanych danych z dowolnego miejsca o dowolnej porze.

Aby korzystać z e-Archiwizacji, wystarczy:

  •  InsERT GT w wersji 1.30 lub nowszej;
  •  połączenie z Internetem;
  •  adres e-mail.

14 dni za darmo
Wersja próbna umożliwia bezpłatne korzystanie z e-Archiwizacji przez 14 dni – do dyspozycji jest 1 GB przestrzeni dyskowej. Aby skorzystać z wersji próbnej, należy uruchomić program Archiwizator (menu Start – Programy – InsERT – Programy narzędziowe) i w opcjach związanych z e-archiwizacją wybrać Załóż konto.

Cena e-Archiwizacji dla klienta – 199 zł netto za rok

Roczny abonament obejmuje:

  •  10 GB przestrzeni dyskowej;
  •  10 GB transferu miesięcznie;
  •  dodatkowe miejsce i transfer uzgadniane indywidualnie.

e-Archiwizacja działa w oparciu o platformę Windows Azure.

Rewizor GT krok po kroku

Multimedialne szkolenie Rewizor GT krok po kroku szczegółowo omawia obsługę systemu finansowo-księgowego Rewizor GT – od instalacji i konfiguracji parametrów po najważniejsze funkcje programu, m.in. administrowanie planami kont, dekretacja i księgowanie, obsługa środków trwałych, zarządzanie rozrachunkami czy ewidencja i rozliczanie podatku VAT. Omówiono również funkcje kadrowo-płacowe obsługiwane za pomocą programu mikroGratyfikant GT.

Wszystkie zagadnienia przedstawiono w przystępny sposób, w wygodnej dla użytkownika formie. Szkolenie zawiera kilkadziesiąt filmów, które pozwalają lepiej poznać moduły programu i ułatwiają wykonywanie poszczególnych operacji.

Tematy omówione w szkoleniu:

  •  Instalacja i pierwsze uruchomienie – kreator wdrożeniowy.
  •  Przeniesienie danych.
  •  Interfejs i użytkowanie – omówienie budowy programu i rozwiązań interfejsowych.
  •  Plan kont, bilans otwarcia, dekretacja.
  •  Finanse i rozrachunki – dokumenty kasowe, operacje bankowe, rozliczenia z kontrahentami.
  •  Ewidencje VAT – obsługa podatku VAT, przykłady zapisów w ewidencji VAT, pozostałe deklaracje skarbowe.
  •  Środki trwałe – ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, operacje na środkach trwałych, amortyzacja.
  •  Homebanking.
  •  Wydruki – wzorce tworzone mechanizmem Crystal Reports, wydruki tabel, przelewów i deklaracji skarbowych.
  •  Współpraca z innymi programami (Subiekt GT, mikroGratyfikant GT, Gratyfikant GT, Subiekt 5, Subiekt dla Windows), schematy importu danych.
  •  Praca z programem mikroGratyfikant GT (ewidencja osobowa, umowy o pracę i cywilnoprawne, wypłaty, rozliczenia ZUS).

Zbiór zadań z rachunkowości

 

Książka Rachunkowość. Zbiór zadań Wydawnictwa Marina ułatwia rozwijanie kompetencji praktycznych z zakresu rachunkowości. Zawiera zadania o różnym stopniu trudności, skierowane do osób o zróżnicowanym poziomie zaawansowania.

Zbiór jest przeznaczony dla studentów kierunków finansowo-ekonomicznych, uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu ekonomicznym, uczestników warsztatów i seminariów poświęconych rachunkowości, jak również dla osób, które potrzebną wiedzę już posiadają, jednak pragną samodzielnie sprawdzić swoje umiejętności podczas rozwiązywania fachowych zadań.

Zbiór zadań nawiązuje do podręcznika Rachunkowość i jest jego praktycznym uzupełnieniem. Materiał został podzielony na rozdziały zgodnie z podręcznikiem, dzięki czemu po przyswojeniu każdej kolejnej części można od razu rozwiązać odpowiednie zadania.

Zagadnienia wyodrębnione w zbiorze:

* Aktywa przedsiębiorstwa i źródła jego pochodzenia;

* Ewidencja operacji gospodarczych;
* Aktywa trwałe;
* Środki pieniężne, rachunki bankowe oraz krótkoterminowe aktywa finansowe;
* Rozrachunki;
* Materiały i towary;
* Koszty działalności podstawowej i ich rozliczanie;
* Produkty gotowe;
* Wynik finansowy.

Z recenzji:

„Książka ta stanowi bardzo profesjonalny, praktyczny i wartościowy materiał w nauczaniu rachunkowości. Pod względem merytorycznym zadania zostały opracowane rzetelnie, fachowo i zrozumiale.” Ewa Janiszewska-Świderska, wykładowca rachunkowości

Zmiany w podatku VAT 2011

 

Nowość multimedialne szkolenie Zmiany w podatku VAT 2011 w przystępny sposób omawia zmiany w przepisach dotyczących podatku VAT. Kurs zawiera zbiór odpowiednich aktów prawnych wraz z ich rzetelną interpretacją. W szkoleniu omówiono również modyfikacje w systemach z linii InsERT GT dostosowujące programy do nowych przepisów. to bogaty zbiór informacji z zakresu księgowości. Multimedialny podręcznik na płycie CD przeznaczony jest dla księgowych i pracowników biur rachunkowych, stanowi również doskonałe repetytorium dla uczniów i studentów kierunków ekonomicznych. Prosty język i atrakcyjna forma sprawiają, że z powodzeniem mogą z niego korzystać wszyscy, którzy chcą zdobyć lub utrwalić wiedzę z rachunkowości.Zagadnienia omówione w szkoleniu:* nowe stawki podatku VAT;* przepisy przejściowe w związku ze zmianą stawek podatku VAT;* dostawa towarów i świadczenie usług;

* nowe przepisy dotyczące przedstawiciela podatkowego;
* nowy mechanizm rozliczania dostawy złomu;
* przenoszenie uprawnień do emisji gazów cieplarnianych;
* zakaz odliczenia podatku naliczonego;
* zmiany w wyliczaniu proporcji bazowej;
* zmiany dotyczące towarów i ich klasyfikacji (PKWiU);
* odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z nieruchomością;
* zmiany w odliczeniach przy nabyciu samochodów osobowych oraz paliw do ich napędu;
* przesyłanie i przechowywanie faktur w formie elektronicznej;
* zmiany VAT od 2010 roku;
* zmiany w InsERT GT oraz w systemach Biuro GT, mikroSubiekt dla Windows i programach dla DOS

Kadry i płace bez tajemnic

 

 Multimedialny podręcznik Kadry i płace bez tajemnic przeznaczony jest dla specjalistów ds. kadr i płac, pracodawców, studentów, uczniów – zarówno dla tych, którzy nie mieli dotąd styczności z tematyką kadrowo-płacową, jak i dla osób chcących utrwalić lub uaktualnić swoją wiedzę. Kompleksowo omówiono w nim zagadnienia związane z przyjęciem pracownika, przebiegiem zatrudnienia i rozwiązaniem stosunku pracy. Przedstawiono obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów prawa pracy oraz ustaw dotyczących ubezpieczeń, podatków itd. Informacje zawarte w szkoleniu przekazane są w przystępny sposób i w wygodnej, nowoczesnej formie, z licznymi przykładami i filmami pomagającymi lepiej zrozumieć i przyswoić materiał.

Tematy omówione w szkoleniu:

  •  Zatrudnienie pracownika – formy wykonywania pracy, rodzaje umów, forma i treść umowy o pracę.
  •  Ustanie stosunku pracy – rozwiązanie i wygaśnięcie umowy o pracę.
  •  Wynagrodzenie za pracę – ochrona wynagrodzenia za pracę, elementy składowe wynagrodzenia.
  •  Czas pracy – przerwy i odpoczynek w pracy, praca w godzinach nadliczbowych, praca w porze nocnej, w niedziele i święta.
  •  Jak obliczyć wynagrodzenie netto pracownika – ubezpieczenie wypadkowe, ubezpieczenie zdrowotne, zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych.
  •  Zasady naliczania wynagrodzenia za czas urlopu.
  •  Wynagrodzenie za czas choroby.
  •  Umowy cywilnoprawne.
  •  Różnice i podobieństwa między umowami.
  •  Obowiązki pracodawcy wobec ZUS.
  •  Rodzaje dokumentów ubezpieczeniowych ZUS.
  •  Dokumentacja kadrowa – akta osobowe pracownika.
  •  Karty wynagrodzenia.

 

Rachunkowość bez tajemnic

 

Rachunkowość bez tajemnic to bogaty zbiór informacji z zakresu księgowości. Multimedialny podręcznik na płycie CD przeznaczony jest dla księgowych i pracowników biur rachunkowych, stanowi również doskonałe repetytorium dla uczniów i studentów kierunków ekonomicznych. Prosty język i atrakcyjna forma sprawiają, że z powodzeniem mogą z niego korzystać wszyscy, którzy chcą zdobyć lub utrwalić wiedzę z rachunkowości.

W 13 lekcjach omówiono podstawowe zasady prowadzenia rachunkowości z uwzględnieniem regulacji krajowych i międzynarodowych. W lepszym zrozumieniu i przyswojeniu materiału pomagają filmy, a także liczne przykłady, tabele i wykresy. Zawarte w kursie ćwiczenia pozwalają natychmiast sprawdzić zdobytą wiedzę.

Tematy omówione w szkoleniu:

  •  podstawowe pojęcia i zasady rachunkowości (podmioty rachunkowości, zasady ogólne z zastosowaniem skali podatkowej, podatek liniowy, karta podatkowa, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych);
  •  zasady prowadzenia ksiąg handlowych (polityka rachunkowości i jej organizacja konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych, sprawozdania finansowe, dokumentacja operacji gospodarczych, dowód księgowy, zakładowy plan kont);
  •  międzynarodowe standardy rachunkowości a ustawa o rachunkowości (harmonizacja rachunkowości w skali międzynarodowej, uregulowania krajowe i międzynarodowe);
  •  aktywa i pasywa (aktywa trwałe i obrotowe, kapitały własne i obce);
  •  bilans;
  •  rachunkowość w praktyce (operacje gospodarcze);
  •  konto księgowe (konta aktywne i pasywne, zasada podwójnego zapisu);
  •  zestawienie obrotów i sald;
  •  przychody i koszty, czyli wynik finansowy (rachunek zysków i strat, segmentacja wyniku finansowego, rodzaje kosztów);
  •  zasady funkcjonowania kont wynikowych (niebilansowych) – konta kosztów, konta przychodów;
  •  dzielenie i łączenie kont;
  •  rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.