Zmiany w wersji 1.67
Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.67 Rachmistrza GT. Zmiany płatne – wyróżnione – są umieszczone na początku listy.
- Dodano możliwość opodatkowania PPK w miesiącu wypłaty.
- Poprawiono błąd mogący powodować zawieszenie programu w przypadku próby wygenerowania wydruku listy na zmienionym układzie papieru w drukarce.
- Poprawiono problem z datą przekazania składek na rachunkach do UCP.
- Poprawiono problem z naliczaniem wypłat objawiający się komunikatem „Brak bieżącego rekordu”.
- Poprawiono wydruk pliku JPK_V7. Pierwotnie nie drukował się pełny numer dokumentu, gdy liczba znaków była większa niż 28.
- Rozwiązano problem z dearchiwizacją bazy danych do istniejącego podmiotu. Problem występował sporadycznie na systemie Windows 10 i objawiał się komunikatem „Podmiot jest używany przez inne osoby”.
- Rozwiązano problem z nieprawidłową nazwą podmiotu widoczną podczas archiwizacji podmiotu. Błąd występował w sytuacji, gdy na liście znajdował się podmiot o nazwie składającej się z samych cyfr.
- W Ewidencjach VAT dodano kolumnę „Typ zapisu” pozwalającą odróżnić dokument pierwotny od korygującego z tyt. tzw. ulgi na złe długi.
- W instalatorze systemu udostępniono aktualizację serwera bazy danych do wersji MS SQL Server 2014 SP3.
- W serwisie Dokumenty dodano opcję Usuń dokument oraz Przywróć dokument do obiegu. Opcja Usuń jest dostępna tylko dla obiegu uproszczonego, a opcja Przywróć dla rozszerzonego.
- Zmieniono opisy oznaczeń GTU oraz procedur TP i MPP dla JPK_VAT zgodnie z projektowanym rozporządzeniem Ministra Finansów.
Uwaga! Przed instalacją nowej wersji
wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.56 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.
Konwersja bazy danych
Uruchomienie programu w wersji 1.56 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:
- konwersja bazy danych jest ;
- aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy (czyli szefa firmy);
- konwersja bazy danych wykonuje (odpowiednio ją oznaczając);
- wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.56 potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
- aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie , które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych – niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
- konwersji podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.
W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:
- aktualizacja standardowych wzorców wydruków – wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
- aktualizacja standardowych zestawień;
- aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych – o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
- aktualizacja parametrów podatkowych – wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
- akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.
Kody, rejestracja i aktywacja
Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.56, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc–Zarządzanie licencjami–Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny.
Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.
Dostęp do nowych modułów i opcji
Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok–Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.